A partes iguais (Rexistro nro. 126608)
[ vista simple ]
000 -CABECEIRA | |
---|---|
Campo de control de longitud fija | 03452nam a2200253 i 4500 |
INFORMACIÓN XERAL | |
Códigos de información de lonxitude fixa | 151119s2012 sp g spa |
DEPÓSITO LEGAL | |
Número de copyright ou de depósito legal | PO 326-2012 |
ISBN | |
ISBN | 9788498713909 |
CDU | |
CDU | 82-N |
PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOME DE PERSOA | |
Nome de persoa | Darabuc ( |
-- | 15801 |
MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | A partes iguais |
Autores | / Darabuc ; ilustraciones de Lina Zutautè |
EDICIÓN | |
Edición | 1ª ed |
PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN | |
Lugar de publicación | Pontevedra |
Editorial | :OQO |
Data de publicación | ,2012 |
DESCRICIÓN FÍSICA | |
Extensión | [18] h. |
Outras características físicas | :il. |
Dimensións | ;24cm |
MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | O |
NOTA XERAL | |
Nota xeral | Gonzalo García, Darabuc, decidiu recuperar e facer unha versión deste conto popular, un dos seus favoritos de neno, ao consideralo adecuado e “valioso” ante o momento socioeconómico actual: “permite reflexionar sobre as relacións de desigualdade entre os individuos na sociedade e desta cos seus gobernantes”. Non obstante, a teor dos novos tempos, interpretou que era necesario reescribir certos aspectos, como a incorporación de personaxes femininos, xa que nas diferentes versións populares —entre as que se atopa Los asociados de Bravo-Villasante— todos os protagonistas eran homes. Do mesmo xeito, fronte aos personaxes anónimos do relato tradicional, Darabuc apostou por traballar con nomes propios e decidiu chamalos segundo as súas características físicas. O motivo: facilitar a comprensión narrativa nun relato que introduce moitos personaxes (os cinco protagonistas, o rei e varios secundarios). En calquera caso, a achega máis significativa da versión de Darabuc é que converte A partes iguais nunha alegación a favor dun sistema social e político baseado en relacións entre iguais. Ao longo de toda a historia subxace a proclama de “liberdade, igualdade e fraternidade” que estivo detrás das conquistas políticas e sociais conseguidas na Revolución Francesa. Neste sentido, o escritor alértanos dun modelo de relacións asentado en todo o contrario. Así, pon como exemplo un grupo de nenos no patio do colexio: “reúnense e organízanse eles sós, pero en contra da bondade natural do neno, a miúdo crean xerarquías desiguais onde é fácil que haxa infelicidade”, lamenta. Por este motivo, o relato desenvolve con coidado a negociación previa das condicións (Imos todos a partes iguais) para que non se cree unha estrutura piramidal, na que as bases traballan e a cúspide se beneficia. Darabuc non nega que na versión busque intencionadamente unha lectura paralela coa conxuntura económica actual, “completamente dominada polas xerarquías”, reproba. Por iso, este conto ofrece unha repartición xusta de obrigas-traballo e de compensacións (A partes iguais, cruzaremos xuntos a terra e os mares). Este modelo ten recompensas para o individuo e para a sociedade no seu conxunto. Así, en A partes iguais os nosos cinco aventureiros non só acaban conseguindo o seu obxectivo, senón que logran instaurar un sistema máis xusto e democrático, no que se restaura a función de gobernar desde o pobo e para o pobo. “Esta actitude é útil sempre, pero arestora, ante o malestar social xeneralizado, semella aínda máis importante. E é algo que non pode transmitir unha materia en valores, senón historias que ao falar do tema nos emocionen, nos fagan pensar e nos movan”, afirma Darabuc |
NOTA DE CONTIDO | |
Nota de contido | Narrativa |
MATERIA--TERMO DE MATERIA | |
Termo de materia | Relacións sociais. Vida en sociedade |
-- | 6725 |
MATERIA--TERMO DE MATERIA | |
Termo de materia | Xustiza |
-- | 6602 |
SECUNDARIAS-AUTOR | |
Nome de persoa | Liván, Paco |
-- | 5252 |
SECUNDARIAS-AUTOR | |
Nome de persoa | Zutaute, Lina |
-- | 6603 |
REFERENCIA ILS ANTERIOR | |
-- | 2 |
Retirado | Perdido | Estragado | Non para préstamo | Localización permanente | Localización actual | Localización en andeis | Data de alta no sistema | Fonte de adquisición | Sinatura correspondente á clasificación | Parte da signatura que identifica ao exemplar | Sinatura completa | Código de barras | Data da última consulta | Número de volume | Tipo de ítem de Koha | Nota pública | Préstamos totais | Data do último préstamo | Fonte de clasificación ou esquema |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CEIP A Paz | CEIP A Paz | Sala préstamo | 2020-01-14 | Fondos Biblioteca | 82-N | par | 82-N DAR par | PEC046000006424 | 2024-04-30 | 1 | Prestable | 2 | 2024-04-16 | ||||||
CEIP Padre Feijoo | CEIP Padre Feijoo | Sala préstamo | 2015-11-19 | FONDO BIBLIOTECA | 82N-G | par | 82N-G DAR par | OEC042000003303 | 2021-11-26 | 1 | Prestable | Biblioteca | |||||||
CEIP Plurilingüe Da Espiñeira-Aldán | CEIP Plurilingüe Da Espiñeira-Aldán | Sala préstamo | 2017-05-19 | ADQUIS CENTRO | 8IN | par | 8IN DAR par | PEC095000007003 | 2023-06-06 | 1 | Prestable | prelectores azul | 11 | 2023-05-30 | |||||
CEIP Plurilingüe Mestre Rodríguez Xixirei | CEIP Plurilingüe Mestre Rodríguez Xixirei | Sala préstamo | 2013-11-14 | Fondos Biblioteca | 82N-G | par | 82N-G DAR par | CEC002000003128 | 2023-06-26 | 1 | Prestable | 3 | |||||||
CEIP Plurilingüe Pena de Francia | CEIP Plurilingüe Pena de Francia | Sala préstamo | 2014-05-06 | Compra | 83 | par | 83 ZUT par | PEC016000000662 | 2024-06-03 | 1 | Prestable | 8 | 2024-05-27 | ||||||
CEIP Plurilingüe Santo Estevo de Parga | CEIP Plurilingüe Santo Estevo de Parga | 2024-01-09 | PLAMBE | 82-N | par | 82-N DAR par | LEC075000000089 | 2024-01-09 | Prestable | ||||||||||
CEIP Plurilingüe de Covas | CEIP Plurilingüe de Covas | Sala préstamo | 2014-02-13 | Fondos Biblioteca | 82N-G | par | 82N-G DAR par | LEC027000005848 | 2022-11-21 | 1 | Prestable | 1. APRENDO A LER | 8 | ||||||
CEIP de Escarabote | CEIP de Escarabote | Sala préstamo | 2013-02-20 | Fondos Biblioteca | 82N-G | par | 82N-G DAR par | CEC012000004261 | 2022-01-17 | 1 | Prestable | 19 | |||||||
CEIP do Foxo | CEIP do Foxo | Sala préstamo | 2014-10-07 | Fondos Biblioteca | F 6-21 | partes iguais | F 6-21 DARABUC partes iguais | PEC039000008910 | 2022-03-14 | 1 | Prestable | 2 |