A partes iguais (Rexistro nro. 126608)

000 -CABECEIRA
Campo de control de longitud fija 03452nam a2200253 i 4500
INFORMACIÓN XERAL
Códigos de información de lonxitude fixa 151119s2012 sp g spa
DEPÓSITO LEGAL
Número de copyright ou de depósito legal PO 326-2012
ISBN
ISBN 9788498713909
CDU
CDU 82-N
PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOME DE PERSOA
Nome de persoa Darabuc (
-- 15801
MENCIÓN DE TÍTULO
Título A partes iguais
Autores / Darabuc ; ilustraciones de Lina Zutautè
EDICIÓN
Edición 1ª ed
PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN
Lugar de publicación Pontevedra
Editorial :OQO
Data de publicación ,2012
DESCRICIÓN FÍSICA
Extensión [18] h.
Outras características físicas :il.
Dimensións ;24cm
MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie O
NOTA XERAL
Nota xeral Gonzalo García, Darabuc, decidiu recuperar e facer unha versión deste conto popular, un dos seus favoritos de neno, ao consideralo adecuado e “valioso” ante o momento socioeconómico actual: “permite reflexionar sobre as relacións de desigualdade entre os individuos na sociedade e desta cos seus gobernantes”.
Non obstante, a teor dos novos tempos, interpretou que era necesario reescribir certos aspectos, como a incorporación de personaxes femininos, xa que nas diferentes versións populares —entre as que se atopa Los asociados de Bravo-Villasante— todos os protagonistas eran homes.
Do mesmo xeito, fronte aos personaxes anónimos do relato tradicional, Darabuc apostou por traballar con nomes propios e decidiu chamalos segundo as súas características físicas. O motivo: facilitar a comprensión narrativa nun relato que introduce moitos personaxes (os cinco protagonistas, o rei e varios secundarios).
En calquera caso, a achega máis significativa da versión de Darabuc é que converte A partes iguais nunha alegación a favor dun sistema social e político baseado en relacións entre iguais. Ao longo de toda a historia subxace a proclama de “liberdade, igualdade e fraternidade” que estivo detrás das conquistas políticas e sociais conseguidas na Revolución Francesa.
Neste sentido, o escritor alértanos dun modelo de relacións asentado en todo o contrario. Así, pon como exemplo un grupo de nenos no patio do colexio: “reúnense e organízanse eles sós, pero en contra da bondade natural do neno, a miúdo crean xerarquías desiguais onde é fácil que haxa infelicidade”, lamenta. Por este motivo, o relato desenvolve con coidado a negociación previa das condicións (Imos todos a partes iguais) para que non se cree unha estrutura piramidal, na que as bases traballan e a cúspide se beneficia.
Darabuc non nega que na versión busque intencionadamente unha lectura paralela coa conxuntura económica actual, “completamente dominada polas xerarquías”, reproba. Por iso, este conto ofrece unha repartición xusta de obrigas-traballo e de compensacións (A partes iguais, cruzaremos xuntos a terra e os mares).
Este modelo ten recompensas para o individuo e para a sociedade no seu conxunto. Así, en A partes iguais os nosos cinco aventureiros non só acaban conseguindo o seu obxectivo, senón que logran instaurar un sistema máis xusto e democrático, no que se restaura a función de gobernar desde o pobo e para o pobo.
“Esta actitude é útil sempre, pero arestora, ante o malestar social xeneralizado, semella aínda máis importante. E é algo que non pode transmitir unha materia en valores, senón historias que ao falar do tema nos emocionen, nos fagan pensar e nos movan”, afirma Darabuc
NOTA DE CONTIDO
Nota de contido Narrativa
MATERIA--TERMO DE MATERIA
Termo de materia Relacións sociais. Vida en sociedade
-- 6725
MATERIA--TERMO DE MATERIA
Termo de materia Xustiza
-- 6602
SECUNDARIAS-AUTOR
Nome de persoa Liván, Paco
-- 5252
SECUNDARIAS-AUTOR
Nome de persoa Zutaute, Lina
-- 6603
REFERENCIA ILS ANTERIOR
-- 2
Exemplares
Retirado Perdido Estragado Non para préstamo Localización permanente Localización actual Localización en andeis Data de alta no sistema Fonte de adquisición Sinatura correspondente á clasificación Parte da signatura que identifica ao exemplar Sinatura completa Código de barras Data da última consulta Número de volume Tipo de ítem de Koha Nota pública Préstamos totais Data do último préstamo Fonte de clasificación ou esquema
        CEIP A Paz CEIP A Paz Sala préstamo 2020-01-14 Fondos Biblioteca 82-N par 82-N DAR par PEC046000006424 2024-04-30 1 Prestable   2 2024-04-16  
        CEIP Padre Feijoo CEIP Padre Feijoo Sala préstamo 2015-11-19 FONDO BIBLIOTECA 82N-G par 82N-G DAR par OEC042000003303 2021-11-26 1 Prestable Biblioteca      
        CEIP Plurilingüe Da Espiñeira-Aldán CEIP Plurilingüe Da Espiñeira-Aldán Sala préstamo 2017-05-19 ADQUIS CENTRO 8IN par 8IN DAR par PEC095000007003 2023-06-06 1 Prestable prelectores azul 11 2023-05-30  
        CEIP Plurilingüe Mestre Rodríguez Xixirei CEIP Plurilingüe Mestre Rodríguez Xixirei Sala préstamo 2013-11-14 Fondos Biblioteca 82N-G par 82N-G DAR par CEC002000003128 2023-06-26 1 Prestable   3    
        CEIP Plurilingüe Pena de Francia CEIP Plurilingüe Pena de Francia Sala préstamo 2014-05-06 Compra 83 par 83 ZUT par PEC016000000662 2024-06-03 1 Prestable   8 2024-05-27  
        CEIP Plurilingüe Santo Estevo de Parga CEIP Plurilingüe Santo Estevo de Parga   2024-01-09 PLAMBE 82-N par 82-N DAR par LEC075000000089 2024-01-09   Prestable        
        CEIP Plurilingüe de Covas CEIP Plurilingüe de Covas Sala préstamo 2014-02-13 Fondos Biblioteca 82N-G par 82N-G DAR par LEC027000005848 2022-11-21 1 Prestable 1. APRENDO A LER 8    
        CEIP de Escarabote CEIP de Escarabote Sala préstamo 2013-02-20 Fondos Biblioteca 82N-G par 82N-G DAR par CEC012000004261 2022-01-17 1 Prestable   19    
        CEIP do Foxo CEIP do Foxo Sala préstamo 2014-10-07 Fondos Biblioteca F 6-21 partes iguais F 6-21 DARABUC partes iguais PEC039000008910 2022-03-14 1 Prestable   2    

Coa tecnoloxía Koha